ویژگی های کاشت ابرو طبیعی


شاید برای شما سوالی پیش آمده باشد که تخصص کاشت ابرو چیست، در این مقاله سعی داریم شما را با تخصص کاشت ابرو طبیعی آشنا کنیم. یا بدون ابرو و یا با ابرو کم استفاده می شود. با این روش ابروها طبیعی می شوند و می توان آنها را بزرگ کرد. تکنیک ها و روش های کاشت ابرو نیز مانند کاشت مو از ظرافت و اصولی در انجام این کار برخوردار است، بنابراین این کار باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود.

کاشت ابرو

در تعریف کاشت ابرو می توان گفت که کاشت یا کاشت ابرو به عملی اطلاق می شود که در آن موهای لازم از کنار گوش (به دلیل نرمی و لطافت این قسمت) برداشته شده و در امتداد طبیعی کاشته می شود. ابروهای فرد لازم به ذکر است که فرد پس از کاشت ابرو دچار ریزش شدید در ناحیه مژه می شود که امری طبیعی است و نباید نگران بود و به تدریج پس از سه تا حداکثر از نه ماهگی، مژه ها شروع به رشد می کنند.

در حال حاضر کاشت ابرو به روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه از نظر انواع، مزایا و معایب، هزینه ها و فایده ها و همچنین عوارض و ریکاوری ابرو به آنها پرداخته می شود.

خواص کاشت چشم طبیعی

یکی از مهمترین ویژگی های ابروهای طبیعی رشد موهای ابرو است. به طور کلی ابروها دارای 3 قسمت سر، تنه و دم هستند که هر کدام از این 3 قسمت جهت رشد مو متفاوت هستند. در حین کاشت طبیعی ابروها، پزشک متخصص باید با توجه به جهت قرارگیری موها در این نواحی، ابروها را کاشت کند. یکی دیگر از ویژگی های ابروها زاویه رویش موهای ابرو است. ابروها بهترین نوع مو برای کاشت هستند. موهای پشت گوش که زاویه آن با زاویه ابرو همخوانی دارد. همچنین در حین کاشت ابرو طبیعی، پزشک فولیکول های مو را در گوشه های پوست کاشت می کند تا ظاهری طبیعی داشته باشد.

ویژگی های آرایش چشم طبیعی

ارائه انواع روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو و کاشت مو بسیار شبیه هم هستند با این تفاوت که در کاشت ابرو تعداد فولیکول های جدا شده از بانک مو بسیار کمتر از کاشت مو است. برخی از این روش ها به دلیل عوارض جانبی زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. امروزه روش های جدیدتر با عوارض کمتر و نتایج بهتر جایگزین روش های قدیمی شده است، برای مثال FUT نوعی جراحی کاشت ابرو است که به دلیل درد، خونریزی و سایر عوارض کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. روش های دیگر عبارتند از FUE و FIT. این روش ها بهترین روش ها برای کاشت ابرو هستند. در روش FUE موهای پشت گوش افراد برداشته شده و برای کاشت استفاده می شود. در ادامه با این روش ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

روش FIT: این روش را می توان بهترین روش برای اجرای هر نوع روش کاشت ابرو دانست. در این روش پزشک تک تک فولیکول های مو را انتخاب و از پوست جدا می کند که این کار به صورت دستی توسط نگهدارنده انجام می شود و امکان آسیب رساندن به فولیکول و ریشه مو در حین حذف مو وجود دارد. این روش کاشت را روشی غیر تهاجمی می نامیم زیرا بدون بخیه، خونریزی محدود و درد کمتر از روش های قدیمی است و نیازی به کوتاه کردن مو نیست.

روش SUT: این روش مجموعه ای از روش های FIT است. این روش کمتر به فولیکول های مو آسیب می رساند زیرا پزشک به جای نگهدارنده دستی از وسیله ای برای جداسازی فولیکول های مو استفاده می کند. این روش از دیرباز برای کاشت ابرو مورد استفاده قرار گرفته است. این روش فولیکول های مو را با دقت و ظرافت بیشتری نسبت به FIT از سر جدا می کند، بنابراین درد کمتر و خونریزی کمتری دارد.

روش MFIT: روش کاشت ابرو MICRO FIT، جدیدترین روش کاشت ابرو به نام MFIT. دقت این روش از سایر روش های SUT بیشتر است. این روش جزء روش FIT است و برای برداشتن موها نیازی به جراحی ندارد. فقط ابزارهای مورد استفاده برای رفع موهای زائد بسیار دقیق هستند و می توانند بیشترین مقدار مو را از بین ببرند. فولیکول هایی که برداشته می شوند معمولا سالم و در حال رشد هستند.

مراقبت های بعد از تعویض چشم

در بیست و چهار ساعت اول از شستن ابروها خودداری کنید.

از تماس مستقیم آب با ابروها خودداری کنید، در دو یا سه روز اول نباید به سونا، استخر، جکوزی و حمام بروید.

از آب داغ برای شستشوی سلول ها پس از کاشت خودداری کنید.

از فعالیت هایی که باعث تعریق می شود خودداری کنید.

از نور مستقیم خورشید روی ابروهای خود اجتناب کنید.

بعد از دو هفته می توانید به راحتی ابروهای خود را بشویید.

چشم نکش از شامپو بچه برای شستن چشم ها استفاده کنید، از حوله خشک برای فشار دادن به هنگام پاک کردن چشم ها استفاده نکنید، از اسفنج و فشار کم برای شستن چشم ها استفاده کنید.

عوارض احتمالی کاشت ابرو

به طور کلی می توان گفت که کاشت ابرو نسبت به روش های دیگر مانند خالکوبی یا سایر تکنیک های جدید عوارض کمتری دارد، اما ممکن است عوارضی مانند عفونت، آسیب یا بی حسی ایجاد شود که البته این عوارض بسیار نادر است و مشکلی ایجاد نمی کند. . خطر جدی .

در اغلب موارد پس از کاشت ابرو مقداری خون در ابروها یافت می شود که به سرعت برطرف می شود.

درد ابرو دو تا سه روز طول می کشد، اما اگر بیشتر از آن طول بکشد، محل کاشت عفونی شده و باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. مشکل ابروهای چرب را می توانید با روغن هایی که روز و شب روی ناحیه کاشت می زنید حل کنید.

مدل کاشت ابرو:

در فرآیند کاشت ابرو نیز مانند سایر روش ها می توانید مدل ابروهای خود را انتخاب کنید. در واقع، پزشکان زیبایی معمولا قبل از انجام کاشت ابرو طبیعی یک جلسه مشاوره برای فرد تحت درمان برگزار می کنند. در این جلسه پزشک ابتدا صورت و ابروهای شما را معاینه و اقدامات لازم را انجام می دهد، سپس مدل های ابروی متناسب با صورت و فرم شما را پیشنهاد می کند تا فرم مورد نظر خود را برای کاشت ابرو انتخاب کنید.

قبل از اصلاح ابرو چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

اگر می خواهید یک فعالیت راحت و با کیفیت داشته باشید، باید به نکات زیر توجه کنید:

برای اطلاع از وضعیت عمومی بدن، انجام آزمایشات لازم (هپاتیت، ایدز، اسکن ریه و PCR برای آزمایش کرونا) و رسیدن به نتایج مطلوب با پزشک متخصص مشورت کنید.

اگر داروهای خاصی مصرف می کنید، حتما از پزشک خود در مورد آنها سوال کنید.

رعایت بهداشت فردی یکی از نکات مهم قبل از کاشت ابرو است.

اگر پوست و موی چرب دارید، روزانه چند روز قبل از کاشت ابرو دوش بگیرید.

به رژیم غذایی خود توجه کنید. انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B و پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. انواع ماهی، برنج قهوه ای، تخم مرغ، لوبیا و... آنها سرشار از پروتئین و ویتامین های B کمپلکس هستند.

در کاشت ابرو باید به نکاتی توجه کرد.

موهای کاشته شده به هیچ وجه موی طبیعی ندارند و اگر می خواهید ابروهای خود را پر کنید حداقل باید ۲ یا ۳ مرحله انجام دهید، بنابراین افرادی که روی تاتو پیوند انجام می دهند، چون طبیعت پوست او رنگی است، تراکم موهای منتقل شده بیشتر است به نظر می رسد فرد از عمل خود رضایت بیشتری دارد در هیچ قسمتی از بدن مانند موهای ابرو مویی وجود ندارد. بهترین مو برای کاشت ابرو موی سر است که از نظر خصوصیات ظاهری مانند ضخامت، موقعیت، تعداد و زاویه رشد با ابروها کاملا متفاوت است. در واقع موهای کاشته شده پس از یکی دو سال شکل، فرم و کیفیت رشدی مشابه ابرو خواهند داشت، اما بیمار باید از شرایط رشد سال اول مطلع شود و ابروها همیشه کوتاه شوند.

شایع ترین شکایت بیماران کاشت ابرو، زاویه رشد ابروهای کاشته شده است، اما استفاده از مدل های جدید ظاهر بسیار طبیعی تری نسبت به روش های قدیمی می دهد و چنین مشکلی وجود ندارد. مو در این مورد نقش بسیار مهمی دارد.

ماخذ:  https://payju.ir/content/کاشت-ابرو-در-شیراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.