نصب درایور پرینترهای HP

راهنمای نصب پرینتر اچ پی

HP یکی از برترین تولیدکنندگان چاپگر در جهان است. این شرکت همواره سعی در تولید انواع مدل های کاربردی مختلف داشته است. راه اندازی و نصب پرینتر اچ پی بر خلاف برخی برندهای دیگر بسیار ساده است و در چند مرحله انجام می شود. کاربران ویندوز 7 و ویندوز 10 اغلب از نسخه های این شرکت استفاده می کنند. بنابراین بد نیست نحوه نصب و راه اندازی را یاد بگیرید.

اگر اخیراً یک چاپگر HP خریداری کرده اید یا می خواهید چاپگر خود را بر روی یک لپ تاپ یا رایانه جدید نصب کنید و با نحوه نصب چاپگر HP خود آشنا نیستید، این مقاله برای شما عالی خواهد بود. نصب چاپگر اچ پی روی ویندوز 10، 11 با سی دی

استفاده از سی دی قابل بوت یکی از رایج ترین و ساده ترین راه ها برای نصب چاپگر HP در ویندوز 10 است. برای انجام صحیح این عمل روش های زیر را به ترتیب انجام دهید.

1- ابتدا سی دی را داخل لپ تاپ یا کامپیوتر خود قرار دهید. داخل سی دی فایل های نصبی هستند که باید نصب کنید یا روی دسکتاپ کپی کنید. سپس اجرا کنید برای این کار روی فایلی که تنظیمات در آن نوشته شده کلیک راست کنید از بالا گزینه دوم یعنی Run as administrator را فشار دهید.

فایل نصب درایور چاپگر HP را اجرا کنید

2- مرحله بعدی اجرای نرم افزار نصب است. این مرحله بسیار سریع است و فقط چند ثانیه طول می کشد. البته اگر هارد دستگاه شما از نوع SSD نباشد، این زمان کندتر خواهد بود. این مرحله مربوط به استخراج فایل ها است و درصد پیشرفت با استفاده از نوار نشانگر نمایش داده می شود. اگر استخراج کمی طول کشید، دکمه Cancel را فشار ندهید. پس از انجام این کار، به بخش بعدی هدایت خواهید شد.

فایل نصب درایور چاپگر HP را استخراج کنید

3- در این مرحله لوگوی شرکت HP نمایش داده می شود. در این قسمت باید چند ثانیه صبر کنید.

4- مرحله چهارم نصب پرینتر اچ پی مربوط به نصب نرم افزارهای مربوط به چاپگر و نرم افزار آن می باشد. صفحه ای به شما نمایش داده می شود. در زیر تصویری از چاپگر شما و 3 گزینه وجود دارد.

نرم افزار چاپگر را نصب کنید

راهنمای کاربر را ببینید

ضمانت نامه و دستورالعمل های قانونی را بررسی کنید

پنجره نصب درایور چاپگر HP

در اینجا باید گزینه اول یعنی نصب نرم افزار چاپگر را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

5- پس از انتخاب گزینه نصب نرم افزار چاپگر در مرحله قبل وارد صفحه جدیدی می شوید. در این صفحه دو گزینه را مشاهده خواهید کرد.

نصب آسان

نصب پیشرفته

مانند همه کاربران عادی، بهتر است روی گزینه اول کلیک کنید. اطراف آن را کلیک کنید. و سپس گزینه دیگری را انتخاب کنید.

6- با کلیک بر روی گزینه next وارد مرحله نصب می شوید و باید چند لحظه صبر کنید تا نصب کامل شود.

اتصال چاپگر به کامپیوتر یا لپ تاپ

7- در آخرین مرحله نصب پرینتر اچ پی پیغامی مبنی بر اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ با استفاده از کابل به شما نمایش داده می شود. داخل جعبه چاپگر کابل مورد نظر وجود دارد. یک سر کابل را به سیستم کامپیوتر و سر دیگر آن را به چاپگر HP وصل کنید و منتظر بمانید تا چاپگر شناسایی شود. در کمتر از یک دقیقه، چاپگر آماده استفاده است.

نصب پرینتر HP Windows 10, 11 بدون CD

اگر سی دی چاپگر شما به دلایلی در دسترس نیست، ابتدا درایور چاپگر خود را از سایت پشتیبانی HP دانلود کنید تا مشکل برطرف شود. کامپیوتر یا لپ تاپ این کار را باید با کمک کابل USB انجام دهید.

2- وارد منوی start در ویندوز شده و Control Panel را پیدا کنید. یا در جستجوی ویندوز عبارت Control Panel را جستجو کنید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 10

3- در کنترل پنل باید روی «Devices and Printers» کلیک کنید و سپس «Add Printer» را بزنید و روی آن کلیک کنید.

4- در نهایت بر روی نام چاپگر نمایش داده شده کلیک کرده و در صورت نیاز به درایور دانلود شده مراجعه کنید.

چاپگر شما اکنون با تمام درایورهایش نصب شده و آماده کار است

نصب چاپگر اچ پی روی ویندوز 7 با سی دی

برای نصب صحیح چاپگر HP Windows 7 خود، باید مراحل زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید.

1- ابتدا چاپگر و لپ تاپ یا کامپیوتر را با کابل USB وصل کنید.

چاپگر را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

2- سی دی قابل بوت را داخل دی وی دی رایتر قرار دهید و به روش Auto Run برنامه را اجرا کنید. نصب آن بسیار آسان است و می توانید آن را به راحتی انجام دهید. البته این روش همیشه جوابگو نخواهد بود. اگر نصب چاپگر شما با شکست مواجه شد، باید این مراحل را دنبال کنید.

3- وارد منوی start شده و روی Devices and printers کلیک کنید.

4- در این مرحله از نصب پرینتر اچ پی وارد صفحه می شوید. در بالای صفحه می توانید گزینه Add Printer را مشاهده کنید. حالا باید روی این گزینه کلیک کنید.

یک چاپگر محلی اضافه کنید.

5- یک صفحه دیگر اضافه می کنید. اولین گزینه مربوط به اتصال چاپگر به دستگاه شما از طریق کابل است. گزینه دوم مربوط به اتصال چاپگر به لپ تاپ یا کامپیوتر با استفاده از کابل یا اتصال شبکه بی سیم است.

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدا گزینه اتصال سیمی را انتخاب کردیم. بنابراین اولین گزینه یعنی اضافه کردن یک چاپگر محلی را انتخاب می کنیم و روی گزینه بعدی کلیک می کنیم.

6- در مرحله بعد از نصب پرینتر اچ پی، به چیزی دست نزنید و بدون تغییر روی Next کلیک کنید.

7- حالا به صفحه دیگری با نام چاپگر خود می روید، در این مرحله نیازی به انجام کاری ندارید. کافیست دوباره روی Next کلیک کنید.

8- اکنون مراحل نصب پرینتر اچ پی شروع می شود. باید یک یا دو دقیقه صبر کنید تا نصب کامل شود. سرعت نصب کاملاً به حافظه دستگاه شما و نوع هارد دیسک بستگی دارد. سرعت نصب روی هارد محدود است. اما سرعت نصب در هارد دیسک SSD بسیار سریع است.

در صورت موفقیت آمیز بودن نصب، Finish نمایش داده می شود. چاپگر شما همچنین به گزینه های دستگاه در صفحه دستگاه ها و چاپگرها اضافه می شود

نصب پرینتر اچ پی در ویندوز 7 بدون سی دی

اگرچه ویندوز 7 قدیمی است، اما هنوز کاربران زیادی دارد. اگر می خواهید یک چاپگر HP بدون سی دی در ویندوز 7 نصب کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

1-: اولین قدم این است که درایور چاپگر خود را از سایت اصلی HP دانلود کنید. نرم افزارش رو هم باید دانلود کنید. پس از نصب نرم افزار وارد آن شده و عکس چاپگر خود را پیدا کنید.

2- در این مرحله باید اینترنت را از لپ تاپ یا کامپیوتر خود جدا کنید. سپس به بخش کنترل پنل بروید و روی دستگاه ها و چاپگرها کلیک کنید.

اگر به دقت نگاه کنید، می توانید یک مثلث زرد در نزدیکی آن ببینید. این مثلث نشان دهنده عدم وجود راننده است. در مرحله بعد باید درایورهای مناسب را نصب کنید. نحوه نصب را قبلا توضیح دادیم. اما ابتدا درایورهای دانلود شده را از حالت فشرده خارج کرده و آدرس بالای صفحه را کپی کنید.

3- به درایو C بروید و پوشه مربوط به چاپگر خود را پیدا کنید، فایل زیپ نشده شما به صورت خودکار نصب نمی شود. بنابراین آن را از طریق به روز رسانی سیستم عامل نصب کنید.

اکنون در قسمت Devices and Printers، روی نام چاپگر خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. پنجره ای باز خواهد شد. به تب دوم پنجره یعنی سخت افزار بروید. در این بخش می توانید نام های مختلفی را برای چاپگر خود مشاهده کنید. اما باید گزینه «دیگر دستگاه» را انتخاب کرده و روی «Properties» کلیک کنید.

4- حالا پنجره ای با نام و مدل شما باز می شود. سه گزینه وجود دارد.

راننده

بطور کلی

جزئیات

باید روی گزینه driver کلیک کنید تا گزینه update driver ظاهر شود و بتوانید روی آن کلیک کنید. پنجره ای برای شما باز می شود. Browse my computer را انتخاب کنید تا وارد مسیر فایل زیپ نشده در درایو C شوید. حالا روی دکمه next کلیک کنید.

تمامی نرم افزارها نصب شده است و چاپگر به طور کامل با درایورهای جدید نصب شده است. اکنون چاپگر HP خود را در ویندوز 7 نصب و راه اندازی کرده اید.

یک ویژگی ویژه در ویندوز 10 و 11 برای نصب درایورها.

ویندوز 10 ویژگی بسیار جالبی دارد که شاید از آن اطلاعی نداشته باشید. این ویندوز هوشمند است و اگر بخواهید برای اولین بار چاپگری را در ویندوز 10 نصب کنید، ویندوز به طور خودکار درایورهای چاپگر را پیدا می کند.

اگر به CD قابل بوت دسترسی ندارید و نمی توانید برای دانلود درایورها به وب سایت HP بروید، احتمالاً این روش برای شما مناسب است.

با این حال، برای استفاده از این ویژگی ویندوز 10، بهتر است لپ تاپ خود را به اینترنت متصل کرده و VPN داشته باشید. در غیر این صورت، بدون VPN، ویندوز ممکن است نتواند به درستی درایورها را برای شما پیدا کند.

نصب پرینترهای جدید اچ پی

در چند سال اخیر، HP چاپگرهای خود را هوشمندتر کرده است و حتی می توانید با اتصال تلفن خود از طریق بلوتوث یا Wi-Fi چاپ کنید. اما چیزی که کمتر کسی می داند نرم افزار خاصی است که برند اچ پی برای این منظور ساخته است. این نرم افزار HP Smart نام دارد و با نصب آن می توانید از طریق اتصال بی سیم لپ تاپ، گوشی یا کامپیوتر خود از چاپگر خود استفاده کنید.

بقیه مراحل نصب این چاپگرها دقیقاً مشابه مراحلی است که در ویندوز 10 و ویندوز 7 توضیح دادیم. اما به خاطر داشته باشید که نرم افزار Smart HP در ویندوز 7 به خوبی کار نخواهد کرد. این مشکل ممکن است در ویندوز 11 نیز وجود داشته باشد.

آخرین کلمه

چاپگرهای اچ پی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به دلیل کارایی و قیمتی که دارند محبوبیت زیادی دارند. انواع مختلف این چاپگر برای مقاصد مختلف ساخته شده است. با این حال، اولین چالش در استفاده از آن نصب است. امکان نصب چاپگر بدون سی دی و با سی دی در ویندوزهای مختلف وجود دارد. به راحتی می توانید با چند کلیک ساده یک چاپگر HP را در ویندوز 7، 8.1 یا 10 نصب کنید و از عملکرد عالی لذت ببرید.


مراجعه به مرجع: نصب پرینترهای hp
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.