کتاب صوتی چیست؟

مجله قلمستان

مقدمه ای بر سبک های مختلف موسیقی
کاندوم چیست؟ انواع، مزایا و معایب استفاده از آن
آبله مرغان و نحوه درمان آن
آیا ترجمه متن سرقت ادبی است؟
آهنگ جدید حسین توکلی به نام «ماه شدی»
وسواس چیست؟ انواع وسواس‌های فکری و عملی و درمان آن‌ها

کتاب صوتی چیست؟


کتاب صوتی متن کتابی است که توسط یک یا چند راوی خوانده می شود و به فایل صوتی تبدیل می شود. کتاب های صوتی اغلب توسط افراد کم بینا یا افراد مسن استفاده می شود. آسمونی در این قسمت اطلاعات کامل و واضحی در مورد کتاب صوتی معروف به گویا گویا برای شما عزیزان قرار داده است.

تاریخچه کتاب ناطق در جهان از سال 1931 آغاز می شود، زمانی که کنگره ایالات متحده سیستم کتاب ناطق را در دستور کار قرار داد. این پروژه که «کتابی برای نابینایان» نام داشت، در ابتدا برای کمک به نابینایان برای خواندن بود. بنیاد نابینایان اولین کتاب ناطق را در سال 1932 تولید کرد و سال بعد تولید انبوه اولین کتاب ناطق را آغاز کرد.

در سال 1933، P. Harrington، J. Anthropologist P. Harrington به سراسر آمریکای شمالی سفر کرد تا تاریخ قبایل بومی آمریکا را بر روی دیسک های آلومینیومی با استفاده از گرامافونی که با برق ماشین کار می کرد، ضبط کند. کتاب داستان سنت داستان سرایی را که هرینگتون سال ها قبل بررسی کرده بود، احیا کرد. پروژه کتاب برای بزرگسالان نابینا تا سال 1935 به طور جدی دنبال نشد، زمانی که کنگره قانونی را تصویب کرد که به شهروندان نابینا اجازه می‌داد کتاب‌های نابینا را رایگان برایشان پست کنند.

ابتدا چند کتاب آموزشی و کتاب درسی آیتم ساز رادیو به صورت نوار کاست و سپس کتاب های ادبی، داستان و حکایت منتشر شد. در سال 1970، کتاب گویا یک طرح اجاره کتاب صوتی را آغاز کرد و خدمات فروش محصولات خود را به کتابخانه ها گسترش داد. بدین ترتیب کتاب گویا بیش از پیش جای خود را در میان مردم باز کرد و طرفداران بسیاری پیدا کرد. در اواسط دهه 1980، انتشار کتاب مصور یک تجارت چند میلیارد دلاری در سال بود.

با آمدن سی دی ها بر تعداد طرفداران آثار صوتی افزوده شد. با توسعه اینترنت، فناوری‌های ارتباطی، فرمت‌های جدید فشرده‌سازی صدا و پخش‌کننده‌های MP3 قابل حمل، محبوبیت کتاب‌های ناطق به طور چشمگیری افزایش یافته است. این رشد با انتشار خدمات دانلود کتاب گویا تقویت شد.

گسترش پخش‌کننده‌های موسیقی مانند آی‌پاد، کتاب‌های صوتی را در دسترس عموم قرار داد.

امروزه نشر کتاب صنعت بزرگی در جهان با گردش مالی قابل توجهی است که توجه مناسب به آن می تواند هم در ترویج فرهنگ کتابخوانی و هم در پیوند دادن دنیای نشر سنتی با امکانات و الزامات نشر نوین مفید باشد. تا از آن بهره مند شوند. . این در کشور ما..

مزایای استفاده از کتاب سخنرانی:

استفاده از کتاب ناطق مزایای زیادی دارد. در ادامه به برخی از این مزایا به اختصار اشاره می شود.

زمان غیرمولد و چندوظیفه ای را ساده کنید:

گوش دادن به یک کتاب ناطق سرگرم کننده است، اما حتی بهتر از آن، می توان از آن برای گذراندن زمانی استفاده کرد که معمولاً صرف خواندن می شود. افرادی که در طول روز زمان زیادی را صرف رفت و آمد به محل کار خود می کنند، از طرفداران پر و پا قرص کتاب های مکالمه هستند. گوش دادن به کتاب‌های سخنگو به آنها کمک می‌کند تا استرس‌هایشان را از بین ببرند و زمان برایشان سریع‌تر می‌گذرد و مهم‌تر از همه، کتاب‌های مورد علاقه‌شان را هم خوانده‌اند. طبق یک مطالعه اخیر، هر شهروند آمریکایی حدود یک ساعت و سیزده دقیقه را صرف رفت و آمد به محل کار خود می کند که معادل چهارصد و چهل ساعت یا یازده هفته کاری در سال است. اگر این مقدار زمان صرف گوش دادن به یک کتاب گویا شود، می توان به راحتی چندین کتاب را در طول سال خواند. در واقع زمان از دست رفته برای مردم ما بیش از این است.

اگر عاشق مطالعه هستید اما بیش از حد مشغول چیزهای دیگر هستید، گوش دادن به کتاب راهی عالی برای پر کردن زمان بیهوده ای است که در روز داریم. هنگام ورزش، کارهای خانه، نظافت و غیره.

تحصیلات:

کتاب درسی نیز برای اهداف آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک ابزار یادگیری مهم در نظر گرفته می شود. با یک کتاب ناطق، بر خلاف یک کتاب قدیمی، مردم می توانند در حین انجام کارهای دیگر یاد بگیرند. کارهایی که نیاز به تفکر و توجه زیادی ندارند می توانند در حین گوش دادن و یادگیری انجام شوند.

افراد مسن، بیمار و معلول:

کتاب گویا برای این دسته از افراد عالی است. افرادی که به هر دلیلی فعالیت منظمی ندارند و به کتاب سخنگو گوش می دهند می توانند بیشتر اوقات را به بهترین شکل پر کنند و لذت ببرند.

افراد دارای اختلال بینایی:

برکات گویا برای آموزش آنلاین زبان بدن زهرا شیراحمدی نابینایان و کم بینایان. کتاب جویا به آنها اجازه می دهد تا انواع کتاب هایی را که دوست دارند بخوانند. کتاب های مصور به این افراد کمک می کند تا به دانش و اطلاعات دست یابند و زندگی خود را از نظر شخصی و حرفه ای غنی کنند.

برای ایجاد علاقه به کتاب در کودکان:

یکی از مهم ترین مهارت هایی که کودک می تواند کسب کند، خواندن است. کتاب های گویا به راحتی می توانند آنها را به یادگیری زبان ترغیب و تشویق کنند و عشق آنها را به یادگیری افزایش دهند. کودکان می توانند به کتاب نگاه کنند و به داستان گوش دهند و دایره لغات و مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند. اگر می‌خواهید عشق به مطالعه را در فرزندان خود القا کنید، کتاب‌های سخنگو مکان خوبی برای شروع هستند.

به خوبی شناخته شده است که درگیر شدن با چیزی با حواس چندگانه به درک بهتر آن کمک می کند. کتاب داستان به کودکان کمک می کند تا کلمات را از طریق شنیدن و بینایی یاد بگیرند. از آنجا که آنها می توانند کلمه را ببینند و بشنوند که چگونه به طور مستقل یا در زمینه استفاده می شود، به آنها کمک می کند تا دو برابر سریعتر از روش های دیگر یاد بگیرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.