ده گام‌های آسان برای یک کارآمد پارک ملی گلستان استراتژی

 

از بالای این بنا به راحتی می توان از شمال تا دریا، از شرق تا تنکابن، از غرب تا رامسر و از جنوب نیز کوه های البرز را تحت نظر داشت. بنابراین اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید، می توانید علاوه بر ختل ها و اقامتگاه های نمک آبرود، در اقامتگاه های بومگری آن نیز اقامت داشته باشید. البته امکان چادر زدن و اقامت موقت هم به شرط رعایت نکات ایمنی و احتیاط هم فراهم است. البته برای دوستداران ورزشها و تفریحات آبی تابستان بهترین فصل سفر به نمک آبرود است. برای همین شاید بهترین فصل سفر برای تجربه تفریحات نمک آبرود، فصل بهار و پاییز باشد. این روستا با مزارع توتفرنگی و آبوهوای جادوییش در فصلهای بهار و تابستان دیدنیهای بسیاری دارد. وی تصریح کرد: مزارع و باغ های و دشت های پایین دست گرفته تا دریای خزر و شهر رامسر و شهرهای شرق گیلان تا شهر کلارآباد در محدوده دید این قلعه کمنظیر هستند. در کتیبه کوفی نام و القاب صاحب مرقد خوانده میشود ولی نام سازنده آن مشخص نیست و تنها حدس و گمان و با توجه به قرینه اجزایی از کلمات باقیمانده میتوان بدان دست یافت. یکی از کارهای هیجانانگیزی که میتوان در مازیچال انجام داد، تماشای اقیانوس ابرها است که یک تجربه باورنکردنی برای هر گردشگری است.

بیشتر مسافران و طبیعتگردان پس از اقامت در جواهردشت ۳۴ دقیقه پیادهروی میکنند و خود را به این امامزاده میرسانند. از اوایل پاییز و با شروع سرما اقامت در این روستا بسیار سخت میشود؛ با رسیدن زمستان و بارش برف، ساکنان روستا این منطقه را ترک میکنند و به شهرها و روستاهای گرمتر در حومه فیلبند میروند.در فصل بهار، فیلبند سرزمین چهار فصل است. از آنجایی که این منطقه تنها 6 ماه از سال قابل سکونت است، تمامی پنجره ها باید درپوش فلزی محکم داشته باشند تا در دوران سخت پاییز و زمستان که بادهای سخت می وزند، سنگریزه ها و طوفان باعث شکستن پنجره ها نشوند. اگر قصد بازدید از این خطه را دارید، باید بهسمت شمال ایران بروید. اگر در طول سفر خود به شمال کشور قصد بازدید از مجموعه تفریحی نمک آبرود را دارید، حتماً به مراکز خرید این منطقه سری بزنید. یکی از تفریحات نمک آبرود که میتوانید گروهی با دوستان خود تجربه کنید، پینت بال این مجموعه است. محور اصلی در این مجموعه توریستی بر اساس نمایش شیر دریایی می باشد که می تواند گردشگران را برای ساعتی سرگرم کند. برند بالنو با بررسی نقاط ضعف و قوت رقبای خود به این نتیجه رسیده است که ارائه یک سبک پوشش خاص نمی تواند تمامی سلایق و نیازهای مشتریان را پاسخ دهد و از این رو در مجموعه خود سعی کرده است تنوع را افزایش دهد تا مشتریان بیشتری جذب کند. برند بالنو با استراتژی های موفق مارکتینگ در تولید و عرضه پوشاک، توانسته مشتریان بسیاری را جذب کند و برند خود را در سراسر آسیا گسترش دهد.

آبشار حویق یکی از زیباترین پدیده های گردشگری شهرستان تالش و گیلان به شمار می رود که در تمام فصول سال گردشگران و کوهنوردانی از سایر نقاط حتی استان های دیگر به خود جذب می کند. در فاصله 22 کیلومتری از جنوب غرب گرگان، جاذبه ای طبیعی و تماشایی به نام آبشار شصت کلاته وجود دارد که از زیباترین مکان های دیدنی گرگان را تشکیل داده است. در واقع روستای زیارت که از زیباترین روستاهای شمال ایران محسوب می شود، از آن دسته جاذبه های طبیعی است که باید چند روزی را برای اقامت و استراحت در آن در نظر گرفت و از تمام شلوغی ها و دغدغه ها فاصله گرفت و تنها از آرامش، زیبایی، سکوت و آب و هوای مطبوع و دل انگیز آن بهره برد. در فصل های گرم سال مانند بهار و تابستان گردشگران هم می توانند از جاذبه های طبیعی و امکانات تفریحی آن بهره مند شوند و هم در بخش اقامتی این مجموعه اقامت داشته باشند. در طرحی که ارائه شد، یک ساختار اصلی از خیابان های اصلی و فرعی وجود داشت و ساختار اصلی آن با بخش مسکونی نمک آبرود ارتباط داشت. از نظر جمعیت پیشبینی شده برای شهرک، مهندسین مشاور چرخاب با استفاده از گزارش مهندسین مشاور داض تعداد کل جمعیت واحدهای مسکونی (ویلاها آپارتمانها) و هتل و متل را جمعاً ۲۰٬۰۰۰ نفر برآورد نمودهاست در حالی که درگزارش هوافرد همفری تعداد جمعیت ۲۳٬۳۵۰ نفر برآورد شدهاست. پل معلق نمک آبرود از چوب و طناب ساخته شده و از عرض کمی برخوردار می باشد، به طوری که فقط یک نفر می تواند از روی آن عبور کند. استان گیلان آبشارهای فراوانی دارد که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارد که هریک از آن ها را متمایز از دیگری می کند.

جنگل گیسوم نام نقاشی هنرمندانهی طبیعت است که با درختان بلند و سر به فلک کشیده منظرهی چشمنوازی را در گیلان ایجاد کرده است. هدف از ایجاد نمک آبرود ایجاد یک مکان تفریحی و گردشگری برای مسافران و گردشگران داخل و خارج از کشور بود. زیپ لاین یکی از جذاب ترین و مهیج ترین جاهای تفریحی نمک آبرود است که برای انجام آن باید از تجهیزات مناسب استفاده کنید. این سفرهای یک روزه طبیعت گردی به قدری در تازه کردن روحیه و ایجاد انرژی مثبت در ما تاثیرگذار هستند که باید انجام آن ها را برای خود اجباری کرد. اسماعیلیان از سمت الموت به قلعه مارکوه آمدند و آن را به محاصره خود در آوردند. تا در آن گرمی شمس الدین دیو که از خویشان آقا میر بود با جمله دیوساران سواته کوه بیک ناگاه برسرشان ریختند. یا حتی میتوانید کتابی را در دست بگیرید و روی تاب خود دراز بکشید و با صدای زیبای پرندگان و نسیم داخل جنگل آن را بخوانید. اگر برای اولین بار است که می خواهید این تفریح هیجان انگیز را تجربه کنید، می توانید با تماشای یک ویدیو کوتاه در این مجموعه، مهارت کافی را برای استفاده از آن به دست آورید. تیر اندازی برای اولین بار در سال 1892 و در کشور بریتانیا به رسمیت شناخته شد و پس از مدت کوتاهی طرفداران بسیاری پیدا کرد. ش تأسیس شد، شهرداری تهران بود که با تشکیلات جدید در همان سال (۱۲۸۶) تقریباً بلافاصله پس از تصویب قانون پایهگذاری شد و با تشکیلات جدید آغاز به کار کرد. این دشت در بهار آنقدر شقایق دارد که دوست دارید ساعتها در کنارش بمانید. در بهار رنگ سبز درختان شما را مست می کند و در پاییز همه جای پارک زرد و نارنجی است. مجموعه فرودگاه تفریحی نمک آبرود در استان مازندران با دارا بودن خلبان های حرفه ای و کادری مجرب، امکان هدایت هواپیماهای گلایدر، پاراگلایدر، بالن، چتر و کایت را برای گردشگران فراهم می کند و خاطراتی فراموش نشدنی را برای مسافران رقم می زند.

برای افرادی که خلبان نیستند اما به پرواز و خلبانی علاقه دارند، فرودگاه های تفریحی تجربه لذت بخشی برای آن ها خواهد بود. زمستانهای نمک آبرود نیز نسبت به سایر نقاط معتدلتر است اما هوا در ارتفاعات به شدت سرد است و حتی در تابستان هم اگر با تله کابین به نقاط بالاتر بروید نزدیک به ۱۰ درجه اختلاف دمایی با کوهپایه حس میشود. نمکابرود دارای ۲ خط تله کابین با ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا میباشد که به بالای ارتفاعات البرز مرکزی در دل کوه مدوبن و جنگلهای هیرکانی میرود. حتما برای شما هم جالب باشد که بدانید قدمت جنگلهای این روستا به دوران دایناسورها باز میگردد و در دسته جنگلهای هیرکانی قرار میگیرند. پس از گذشت سال ها از قدمت این خانه قدیمی، کاربری آن تغییر نموده و علاوه بر آن که از جاهای دیدنی گرگان محسوب می شود، بخش های مختلفی در آن به وجود آمده اند که شامل شربت خانه، عکاس خانه، غرفه صنایع دستی و هتل بوتیک می شود. درختان این جنگل قدمت طولانی دارند و طول عمر آن ها به بیش از ۲۰۰ سال می رسد. سورتمه نمک آبرود در حال حاضر عنوان طولانی ترین پیست سورتمه سواری در کشور را به خود اختصاص داده است. فاصله آبشار لونک تا جاده جنگلی سیاهکل به دیلمان چندان زیاد نیست و با یک پیادهروی نهچندان طولانی میتوانید از آن دیدن کنید. آبشار لارچشمه یکی دیگر از دیدنیهای ماسوله است که ارتفاع آن به ۶ متر میرسد. مجموعه تفریحی آکوالیون واقع در نمک آبرود، امکانات متنوع و متعددی دارد که از جمله آن ها می توان به آکواریوم، برکه فلامینگوها و رستوران ها و کافی شاپ ها اشاره کرد. عکاس: ناشناسمیدان ساعت در مرکز ساری قرار دارد و بهنوعی نماد این شهر به حساب میآید. قله دیو یا قله دیو حمام یکی از قلههای منطقه نمک آبرود است که در کنار قله مدوبن قرار دارد و انتهای مسیر خط ۲ تله کابین نیز به این قله میرسد.

خط دوم تله کابین نمک آبرود در ارتفاع 700 متری از سطح زمین قرار گرفته است و دارای 35 کابین می باشد. این قله حالا بخشی از پارک جنگلی نمک آبرود است و با خط ۲ تله کابین میتوانید به این منطقه برسید و کوهپیمایی داشته باشید. پیست سورتمه نمک آبرود در قسمت پایین این منطقه قرار گرفته است و برای رفتن به پیست نیازی به سوار شدن به تله کابین نیست. به عبارتی اکنون تراز آب پشت سد لار از کف دهانه آبگیر تهران، 3 متر پایین تر است. آب آشامیدنی و خوراکی، سرویسهای بهداشتی و باربیکیو ها غرفه های صنایع دستی و سوغاتی و رستوران هایی که در این منطقه وجود دارد ، از امکانات رفاهی برای مسافران می باشد.در صورتی که این امکانات برای یک سفر کافی نمیباشد پس بهتر است قسمتی از تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید. آنها کارکردی دفاعی در برابر دشمنان داشته و دورنمایی از همه تحرکات اطراف شهرها، به نگهبانان و دیده بانان خود می دادند. در روایات شاهنامه فردوسی و اوستا، کتاب دینی پیروان آئین زرتشت آمده که سوادکوه در گذشته محل زندگی انسانهای متمدنی بوده که آئین دیوسنائی داشتهاست. اولین دلیل نامگذاری این بود که در زمان های گذشته به دلیل فرسایش کوه آب به گونه ای از بالا به سمت زمین می آمد که گویی از بالا به پایین می پرید.

پس از ورود به شهر آلاشت در قسمت پایین شهر، محله پهلوان خیل در انتهای جاده پایین آلاشت و در غرب شهر قرار گرفته است؛ جاده طوری طراحی شده است که میتوان شهر آلاشت را از پایین دور زد و به وسط آن رسید.خانه زادگاه رضاخان پس از فوت پدربزرگ رضاشاه در اختیار مصطفی خان برادر عباسعلی خان پدر رضاشاه قرار میگیرد. در فصل بهار بخاطر سرسبزی و طراوت عالی درختان منطقه میتوان یک جنگل نوردی خاطره انگیز را تجربه نمایید و از هوای مطبوع نهایت لذت را ببرید. بهترین وقت سفر به داماش اواخر بهار یا تیر ماه است که گل سوسن چلچراغ شکوفه میدهد و به همین مناسبت یک جشنواره برگزار میکنند. اگر قصد سفر به استان زیبا گیلان را دارید می توانید قبل از سفر با اجاره ویلا ارزان شمال سفر خود را رویایی کنید. در واقع آنچه که این فروشگاه های زنجیره ای را بسیار محبوب کرده است، قیمت بسیار مناسب ارزان اجناس است. اگر مقصد سفر شما نمک آبرود است، نگران خرید وگشت و گذار در مراکز تجاری و خرید آن نباشید. سینمای ۶ بعدی در واقع یکی دیگر از مکان های دیدنی نمک آبرود است که می توانید با سفر به این شهرک توریستی و گردشگری از فیلم های محبوب این سینما دیدن کنید. سینما ۶ بعدی تجربه متفاوتی از تماشای فیلم را برای شما رقم میزند و از تفریحات نمک آبرود است که میتوانید با خانواده تجربه کنید.

داداشی با بیان اینکه بلده نور با دمای هوای 16 درجه زیر صفر، سردترین شهر استان است، می گوید: سیاهبیشه و آلاشت 15 درجه زیر صفر و کجور با دمای هوای 14 درجه زیر صفر در ردیفهای بعدی قرار دارند. محدوده اراضی طرح با استناد به اسناد موجود که با مندرجات پروانه صادره نیز هماهنگ است، در نقشهٔ شماره ۱-۱ نشان داده شدهاست. در برخی از اسناد و کتب تاریخی اسامی دیگری مانند "سواتهکوه" و "کولاچی" نیز برای این ناحیه بهکار رفتهاست. در تحولات اجتماعی و تاریخی بعد از قرن پنجم تا اواخر قرن سیزدهم هجری قمری نیز همواره نام سوادکوه به عنوان منطقهای امن و محفوظ مطرح بودهاست. این محیط را به عنوان زیستگاه خود برگزیدهاند و بنابراین در طول قرن معاصر حیات وحش پارک ملی گلستان و حفظ و نگهداری از آن همیشه مورد توجه بوده است. باغ بوتائیک ( موزه گیاهان دارویی ) از مهم ترین بخش های این موزه می باشد که برای نخستین بار در ایران و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده است و محصولات خود را به کشورهای مختلف جهان صادر می کند. این بنا مربوط به دوره ی قاجار و پهلوی اول و متعلق به خاندان فاضلی بوده و یکی از مهم ترین جاهای دیدنی ساری است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اجاره ون برای شمال با راننده.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.