اگر از مردم درباره بافت تاریخی یزد این است بپرسید آنچه را پاسخ می‌دهند

 

این درحالی است که‭ ‬اگر‭ ‬ماهی‭ ‬دیگری‭ ‬با‭ ‬بازوهای‭ ‬شقایق‭ ‬دریایی‭ ‬تماس‭ ‬پیدا‭ ‬کند،‭ ‬به طعمه ای لذیذ برای او تبدیل می شود. ‬نکته‭ ‬جالب درباره این جانداران این است که‭ ‬از‭ ‬زمان‭ ‬تخم‭ ‬ریزی‭ ‬تا‭ ‬تولد‭ ‬بچه، ‬بی حرکت می مانند و چند‭ ‬بازوی‭ ‬خود را می خورند. منبع عکس: تسنیمباغ خزندگان با دکوراسیونی جالب و شبهجنگلی، خزندگان متنوعی از جمله مارهای پیتون آفریقایی، مار بوآی کلمبیایی، شاه مار مرجانی تایلندی، مار آلبینوی هندی، مارهای ایرانی نظیر افعی شاخدار، کبری، زنگی، آتشی، سوجه، قیطانی، کفچه مار خراسانی، آبی، ارجنگی و سایر خزندگان مثل ایگوانا، مانیتور بنگال، تمساح آمازون، اژدرهای کومودو و سایر جانداران مثل سوسک، عقرب، سوسمار بالهدار، مار و گوسالهی دوسر را در خود جای داده است. جالب است بدانید که امکان رزرو آنلاین تمامی این هتل ها از طریق سامانه اقامت ۲۴، وجود دارد و می توانید با جستجوی نام اصفهان در این سامانه به اطلاعات و قیمت تمامی هتل های اصفهان دسترسی داشته باشید و با مقایسه قیمت و خدمات هتل های مختلف، بتوانید بهترین گزینه را برای سفرتان انتخاب و با فاصله چند کلیک رزرو کنید و با خیالی آسوده از تک تک لحظه های سفرتان به این شهر بی نظیر لذت ببرید. جالب است بدانید که ماهی ها و آبزیانی که از اقیانوس ها و قاره های مختلف به این آکواریوم آورده شده اند، هر کدام با توجه به فضای زندگی، نوع تغدیه و حتی شور و شیرین بودن آب محیط زندگی اشان، در آکواریوم هایی با همان فضای شبیه سازی شده در بهترین حالت نگهداری می شوند.

پارک جنگلی چیتگر - معرفی تمام قسمت های دیدنی ???? دلیل آن هم این است که این خانههای با صفای قدیمی، دارای فضای دنجی هستند که چندین نسل از ایرانیان با آنها خاطره دارند و برای نسل جدیدتر هم حال و هوای خاص این خانهها تجربهای بینظیر و تازه محسوب میشود. جراح ماهی ها دارای بدنی خاکستری تا قهوه ای رنگ، دوکی شکل و کشیده هستند. یکی از ماهی های شگفت انگیزی که در آکواریوم اصفهان وجود دارد، جراح ماهی ناسو یا همان جراح ماهی لب ماتیکی است که کار جالبی انجام می دهد. آبزیان آکواریوم اصفهان حدود ۶۵۰۰ موجود زنده می باشد که بالغ بر ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی های پنج قاره جهان را در خود جای داده است که حدود ۱۰۰ قطعه از این آبزیان جزء خطرناکترین ، نادرترین و عجیب ترین گونه از ماهیان می باشد . برای ثبت هر عکس باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.خرید از فروشگاه هدایای آکواریوم اصفهان: در پایان مسیر بازدید از آکواریوم اصفهان، فروشگاهی (گیفت شاپ) وجود دارد که در آن، انواع محصولاتی چون عروسکهای گوناگون و متنوع رنگی، پولیشی، ماهیان مختلف تاکسیدرمی، پازلهای سهبعدی، پازلهای ساده و غیره برای فروش عرضه میشوند؛ یادگاریها و سوغاتیهای جذابی که میتوانید برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید.منبع عکس: اینستاگرام آکواریوم اصفهان. در این بخش شما میتوانید از برخی تانکهای دیگر نیز بازدید کنید اما خبر خوب اینکه امکان انجام یک تفریح بسیار منحصربهفرد در این قسمت وجود دارد که شاید برای شما تبدیل به خاطرهای فراموش نشدنی شود. عکاس: زهرا باغبانهمان طور که پیشتر گفتیم، در آکواریوم اصفهان علاوه بر بازدید از ماهیها و آبزیان، تفریحات هیجانانگیز دیگری نیز در انتظار شما هستند که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.لمس آبزیان و غذا دادن به آنها: یکی از امکانات فراهم شده در مجموعه آکواریوم اصفهان این است که بازدیدکنندگان میتوانند در بخش آکواریومهای سرباز و حوضچههای مرجانی با پستانک، شیشه شیر و دست، به ماهیها غذا بدهند و آنها را لمس کنند؛ تجربهای دوستداشتنی بهخصوص برای کودکان که تبدیل به خاطرهای فراموشنشدنی خواهد شد.

شما می توانید به داخل آکواریوم بروید و ماهیان را از نزدیک لمس کنید، و با شیشه شیر به ماهیها غذا بدهید. این ماهی ‬که‭ ‬در‭ ‬آب های‭ ‬حاره ای‭ ‬و‭ ‬معتدل‭ ‬جهان‭ ‬یافت‭ ‬می شود‭ ‬طولی برابر 16 میلی متر تا 35 سانتی متر دارد و دارای ظاهری متفاوت از سایر ماهیان است. خروس‭ ‬ماهی یکی از انواع آبزیان و از خانواده‭ ‬عقرب‭ ‬ماهیان‭ ‬است‭ ‬که به عنوان یکی از خطرناک ترین ماهیان شناخته می شود و‭ ‬در‭ ‬سواحل‭ ‬مرجانی‭ ‬اقیانوس‭ ‬هند‭ ‬و‭ ‬اطلس زندگی می کند. این ماهی به سبب وجود ‬نوعی‭ ‬ماده‭ ‬‬مخاطی‭ ‬ناشناخته‭ ‬در‭ ‬پوست‭ ‬خود، نسبت‭ ‬به‭ ‬بازوهای‭ ‬سمی‭ ‬شقایق‭ ‬دریایی‭ ‬مقاوم بوده و به همین سبب همزیستی مسالمت آمیزی با آن دارد. فلت آکواریوم یا آکواریوم قاب دیواری اولین بخش آکواریوم اصفهان است که در آکواریومهای آن شرایطی مشابه اقیانوسها شبیهسازی شده است و گروهی از آبزیان نادر آبهای شور یا شیرین با رعایت همزیستی در کنار هم زندگی میکنند. در فضای تونل، درست بین آکواریومهای فلت، سه آکواریوم استوانهای بزرگ با گنجایش ۲,۵۰۰ لیتر به چشم میخورند که محل زندگی خانواده دلقکماهیها، انواع مارماهیهای مورن و ماهی کوپی باله بلند هستند؛ تماشای این آبزیان در این استوانهها در آکواریوم اصفهان، تجربهای سرشار از هیجان و لذت است.منبع عکس: اینستاگرام آکواریوم اصفهان.

این جانور طولی میان ۰.۹ تا ۶ متر دارد و وزن آن بین 3 تا 580 کیلوگرم است. در حق جاذبه های گردشگری اصفهان اجحاف کردهایم اگر فقط دیدنی های اصفهان را به بناهای تاریخی و موزههای آن ختم کنیم و حرفی از پارک های اصفهان و دیگر جاذبه های آن نزنیم. سقف گنبد با نقوش هندسی جذاب و دیدنی و رنگهای بینظیر نیز بسیار محبوب است. همچنین قسمتی نیز به نام بخش تغذیه در این باغ وجود دارد که به تغذیه پرندگان توجه میکند. در ادامه این بخش به معرفی برخی از دیدنی های اطراف سی و سه پل می پردازیم. چشم انداز دلنشین به رودخانه زاینده رود، دسترسی آسان به مراکز دیدنی و تاریخی از دیگر ویژگیهای خوب این هتل است. امروزه و پس از سال های بسیار طولانی این میدان همچنان پابرجاست و به عنوان میراثی چشم نواز مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. طولانی ترین دهانه این پل حدود 5.60 متر است و فضای داخلی آن نیز با نقاشی هایی تزئین شده است. کپورهای گلگون ماهی هایی هستند که احتمالا بارها آنها را در فضای باز باغ ها، استخرها و حوضچه ها دیده ایم و تقریبا با آنها آشنایی داریم. یک تونل عریض و طویل که کناره ها و سقف آن برخلاف تونل های معمولی با شیشه های آکواریوم پوشیده شده است، طوری که با چند ساعت قدم زدن در این تونل آکواریوم، می توانید زیباترین و کمیاب ترین گونه های دریایی را ببینید و بودن در فضای اقیانوس و عمق 35 متری آن را تجربه کنید.

در گذشته روستا به عنوان یکی از بخشهای اصلی از بافت تاریخی یزد محسوب میشد و با نامهای فرافر، پهره و پهرشت شناخته میشد اما امروزه آن را با نام روستای فهرج یزد میشناسند. نامهایی چون روستای عروسان در شرق مصر و تخت عروس از جمله این نامگذاری ها هستند. زیستگاه اصلی این ماهی، جنوب شرق آسیا به ویژه کشورهای ویتنام، تایلند و کامبوج است و تنها در آکواریوم های بزرگ می توان آن را نگهداری کرد. یکی از جاهای جذابی که می توان در اصفهان برای بازدید به آنجا رفت آکواریوم اصفهان است، بازدید از آکواریوم تونلی اصفهان در یکی از بزرگترین و سرسبزترین پارک های جنگلی اصفهان پارک جنگلی ناژوان قرار دارد. جشن نوروز: در این مراسم پل را چراغانی و گل ریزان می کردند و به مدت هفت شبانه روز جشن نوروزی برگزار می شد که این مراسم هم مربوط به دوران صفوی بود. ضمن اینکه شهرداری اصفهان زمین و مجوزها را به عنوان آورده و اوشن آکواریوم، دانش و تکنولوژی را روی میز مذاکره قرار دادند. یکی دیگر از آبگیرهای معروف ایران در شهر زیبا و توریستی نایین قرار دارد. کتیبه معروف کاشی معرق با نام ۱۲ امام و همچنین محراب زیبایی نیز در ایوان جای گرفتهاند که بسیار دیدنی و قابل توجه هستند.

عکاس: پژمان گنجی پورباغ پرندگان اصفهان یکی از مشهورترین جاهای دیدنی اصفهان و مرکزی برای شناسایی و بازدید و تحقیق دانشپژوهان و محققان است که در سال ۱۳۷۵ افتتاح شد. پارک ناژوان اصفهان: در پارک جنگلی ناژوان امکانات تفریحی مختلفی بوفه، تلهسیژ یا پارکینگ با ظرفیت 300 خودرو وجود دارد که میتوانید در حین بازدید از آکواریوم اصفهان از آن هم سری بزنید. در کنار جاذبه های افتخار آمیز اصفهان و تماشای بناهای تاریخی و معماری های حیرت انگیز، بد نیست سری به دنیای زیر آب و تونل آکواریومی این شهر بزنید و خودتان را به تجربه ای متفاوت در سفر به نصف جهان دعوت کنید. در این کافه میتوانید در کنار انواع نوشیدنیهای جدید همانند قهوه، انواع نوشیدنیهای سنتی همانند شربت بهارنارنج سفارش دهید و نوش جان کنید. این تله سیژ مسیری ۱۹۲۵ متری را طی میکند و میتوانید از ارتفاع ۲۴ متری به تماشای منظره پارک بنشینید. یکی از مهمترین دلایلی که باعث محبوبیت پارک صفه اصفهان شده وجود تله کابینی میباشد که در پارک صفه اصفهان قرار گرفته است. این باغ شامل امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری شامل تله سیژ، زمین های ورزشی، استخر،اسب سواری، قایق رانی، پارکینگ خصوصی می باشد. این بنا ۷ ورودی دارد که به کوچه های اطراف باز می شوند. غذادادن به ماهیهای کوی در این آکواریومها، تجربهی واقعا جالبی است و میتوانید رابطهای فراموشنشدنی با ماهیها برقرار کنید.عکاس: حمید وکیلی (خبرگزاری مهر)آکواریومهای سیلندری هم جایگاه ماهیهای نادر و کوچک آب شیرین همچون مارماهیهای مورن و کپیهای باله بلند هستند.آکواریومهای قابی یا دیواری، در اطراف سالن نگاه شما را به خود معطوف میکنند. باغ پرندگان اصفهان: در باغ پرندگان میتوانید 130 گونه از پرندههای مختلف را ببینید و از تماشای آنها لذت ببرید. 6500 موجود زنده و بالغ بر 300 تا 350 گونه از ماهی های پنج قاره جهان در این آکواریوم زندگی می کنند که حدود 100 قطعه از آنها به عنوان خطرناکترین، نادرترین و عجیب ترین گونه از ماهیان شناخته می شوند.

هنگامی که بازدید تان از اکواریوم تمام شد می توانید از فروشگاه واقع در این مجموعه برای دوستانتان یا خانواده سوغاتی تهیه کنید.از جمله وسایلی که می توان به ان اشاره نمود عروسک زیبا، ماهیان تاکسیدرمی، انواع پازل، ماگ و جاسوئیچیهای ماهیشکل است. هتل صبا اصفهان هتل دو ستاره صبا اصفهان در سال ۱۳۸۸ به منظور ارائه خدمات نوین هتلداری تاسیس گردید، این هتل در مرکز شهر واقع شده و از مزایای آن میتوان به دسترسی آسان به اماکن تاریخی، موزه ها، خیابان چهارباغ، زاینده رود و پل سی و سه پل اشاره نمود. بلندترین بادگیر جهان که ارتفاع آن به ۳۳.۸ متر می رسد که در شهر یزد و باغ دولت آباد قرار گرفته است. به شما پیشنهاد می کنیم در تور یزد فارا گشت حتما از این میدان زیبا و همین طور زندان اسکندر یزد، باغ دولت آباد، مسجد جامع یزد، خانه لاری ها و بقعه دوازده امام یزد دیدن کنی و تمام گفته های این صفحه را از نزدیک ببینی و لذت ببری. حتی در یکی از مجتمعهای قشم بنام مجتمع تفریحی و گردشگری هامون نیز آکواریومی طبیعی وجود دارد.اگر برای سفر به قشم برنامهریزی میکنید، برای کاهش هزینههای سفر و انتخابی ارزان و آگاهانه، میتوانید به کمک موتور جستوجوی تور کجارو، ارزانترین تور قشم را پیدا کرده و تور مدنظرتان را از فروشندههای معتبر بخرید. برای پر کردن این آکواریوم از ۱۰۸۰ متر مکعب آب استفاده شده است و همین امر سبب شده گردشگران زیادی تور مشهد اصفهان را رزرو کنند. به جز زهرآگین بودن، این ماهی استعداد زیادی در استتار خود در محیط دارد و به نوعی، استاد این کار محسوب می شود بنابراین به سختی می توانید آنها را تشخیص دهید. آن گونه که «عبد الحسین آیتی» گفته، پیشینه این نخل به 450 سال پیش و «دوره صفویه» می رسد.

مجموعه آکواریوم اصفهان امکانات جانبی را هم برای بازدید کنندگان پیش بینی کرده است. “دستی بر ایران” شما را به بازدید از جاذبه های گردشگری یزد دعوت می کند. البته چون ظهرها معمولا به آبزیهای آکواریوم غذا میدهند، شما میتوانید در این زمان به آکواریوم اصفهان بروید تا نه تنها هزینهای بابت غذا دادن به ماهیها نپردازید بلکه صحنهای زیباتر و هیجانانگیزتر در آنجا را ببینید. از خیابان حکیم نظامی اصفهان که رد شوید، تابلوی مربوط به محله جلفا را می بینید و با دنبال کردن همین تابلوهای راهنما، به راحتی میتوانید محله موردنظر را پیدا کنید. از هر قاره، اقیانوس، دریا، دریاچه و رودخانه معروفی که فکرش را بکنید یک نمونه ماهی اینجا می بینید. در کل جایی نیست که بخواید بخاطرش برنامه ریزی کنید ولی خب به یکبار دیدنش می ارزه. برای ساخت این آکواریوم ۳۵ هزار مترمکعب خاک برداری و پی کنی شده است، همچنین بتن ریزی این پروژه بیش از 7 هزار مترمکعب و میزان آرما توربندی آن نیز ۶۳۵,۴۵۹ کیلوگرم بوده است. احداث مسجدجامع را نیز مربوط به نیمه دوم سده سوم قمری، در زمان حکومت «عمرولیث» و در عصر صفاریان یا قبل از سلاجقه میدانند، مسجدی که در ترسیم ماکسیم سیرو دارای انحراف قبله بود.

در زیبایی بناهای تاریخی اصفهان هیچ شکی نیست اما اصفهان دارای پارک های متفاوت و جذابی میباشد که میتواند برنامه سفر به اصفهان را بسیار جذابتر از قبل کند. بازدید از این پارک را بالخصوص در زمانهایی که آب در رودخانه جریان دارد را به هیچ وجه از دست ندهید. رفتن به این اکواریوم یعنی سفر به دنیای زیر آب آن هم در اصفهانی که هیچ دریایی ندارد! برای رفتن به آنجا با خودروی شخصی باید ابتدا به بزرگراه خیام بروید و ازآنجا به بلوار الفت بروید، در انتهای بلوار شما می توانید وارد پارک ناژوان شوید و خود را به آکواریوم اصفهان برسانید. در ادامه با معرفی آکواریوم غول پیکر اصفهان، شما را به تجربه ای متفاوت در سفر به شهر تاریخی اصفهان دعوت می کنیم. عکاس: ناشناسدر ۳۳ آکواریوم مختلف آکواریوم اصفهان، آبزیان مختلفی از پنج قاره جهان و در آبهای شور و شیرین نگهداری میشوند؛ این ۳۳ آکواریوم در سه بخش مجزا قرار دارند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. شما می تواند این آبزیان را از پشت شیشه های ضخیم آکواریوم لمسی تماشا کنید. شما به آکواریوم اصفهان چه امتیازی میدهید؟ این آکواریوم دارای گونههای مختلف آبزیان بوده و در زیر زمین واقع شده است. آبزیان آکواریوم اصفهان حدود ۶۵۰۰ موجود زنده میباشد که بالغ بر ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی های پنج قاره جهان را در خود جای داده است که حدود ۱۰۰ قطعه از این آبزیان جزء خطرناکترین ، نادرترین و عجیبترین گونه از ماهیان است. در دل این تونل آکواریومهای 5 تا 10 متری هستند که گونههای مختلف آبزیان را در خود جای میدهند. فقط به هیچوجه ماسک و دستکش خود را فراموش نکنید. 3. سیلندر آکواریوم ها نیز، به خانواده دلقک ماهی ها، انواع مارماهی های مورن و ماهی کوپی باله بلند اختصاص دارند و محیط مناسبی را برای زیست آنها فراهم کرده اند.

این ماهی ها باله های کوچکی دارند و بسیار آهسته حرکت می کنند. این آکواریوم همچنین دارای گونه های جانوری مانند خروس ماهی، عقرب ماهی، کوسه ماهی باله سیاه، جراح ماهی ناسو، ماهی پیرانا، دلقک ماهی، ماهی سنگی، هشت پا، کوسه نهنگ و گاو کوسه نیز می باشد. تقی پور می گوید استفاده از نام جراح برای این خانواده در حقیقت به دلیل وجود یک تیغه در انتهای بدن و بر روی ساقه دمی است که از ستون فقرات ماهی منشا می گیرد و حاوی سمی است که می تواند بر روی شکارچیان کوچک تاثیر فلج کننده ای داشته باشد اما در انسان فقط باعث درد می شود. تقی پور دیگر ویژگی عجیب جراح ماهی ها را این طور برایمان توضیح می دهد. همچنین ساعت بازدید در ایام تعطیلی آکواریوم اصفهان و ایام نوروز نیز متفاوت است، هزینه ی بازدید از آکواریوم اصفهان در سال 1401 برای کودکان کمتر از 5 سال رایگام می باشد و برای افراد بزرگسال 61.500 تومان است. هزینه راه اندازی آکواریوم ناژوان بالغ بر 25 میلیارد تومان بوده است. پارک طبیعی و ساحلی ناژوان مجموعه ای 1200 هکتاری است که آکواریوم ناژوان در مساحتی بالغ بر 3500 مترمربع در ارتفاع منهای 6 متر زیرزمین آن است. جثه بزرگ این کوسه بارزترین مشخصه آن است و طول بالغ آن به 6.4 متر و وزن آن به 3324 کیلوگرم می رسد. مهم ترین قسمت این مسجد مناره هایش است که حدودا ۵۲ متر ارتفاع دارند و نام بلندترین مناره ها را از آن خود کرده اند. مهمترین و مشهورترین قسمت این مسجد، منارههای آن است که ۵۲ متر ارتفاعش است و در نتیجه بلندترین منارهها را بین مساجد ایران دارد. اما از آنجا که آکواریوم اصفهان توانست به سرعت جای خود را بین گردشگران و ساکنان بیابد، بعد از یک سال این تخفیف حذف شد. در هر صورت این امکان باز هم وجود دارد که در مناسبتهای خاصی چون اعیاد مذهبی یا ماه مبارک رمضان شاهد تخفیف بلیط آکواریوم اصفهان باشیم.

این مرکز عکاسی تنها مرکز در کشور است که به شما این امکان را میدهد تا با بکگراند تونل آکواریوم، اقیانوس و انواع مختلف ماهیان اقیانوسی عکس بگیرید و آن را چاپ کنید. تصاویر ثبت شده در این مرکز به صورت کروماکی هستند که بهترین تروپاژ در امر سینما و عکاسی به شمار می روند و حضوری نزدیک به واقعیت در محیط اقیانوس و ماهیان و موجودات درون آن را به نمایش می گذارند. «این دسته از ماهیان انتخاب خوبی برای کنترل رشد جلبک ها در آکواریوم هستند. پارک های بانوان اصفهان برای یک دورهمی زنانه انتخاب بسیار مناسبی هستند. در این مجموعه ، آکواریوم های بزرگ 5 الی 10 متری ، آکواریوم های لمسی و سیلندر آکواریوم و نیز یک تونل آکواریوم به طول 35 متر و همچنین یک بخش عکس یادگاری ، فروشگاه هدایا و یک کافی شاپ هم طراحی و تعبیه شده است . هتل عباسی نیز در چهارباغ عباسی قرار داشته و دارای ۲۲۵ اتاق است. ورودی خانه دارای کوچهای دراز و باریک با دیوارهای بلندی است. خانه دهدشتی در یک هزار متر مربع ساخته شده است و بخش های مختلفی دارد که می توان آن را شامل بخش های جنوبی، شمالی، شرقی، غربی و حیاط خانه دانست. تلفیق نقوش هندسی با نقوش اسلیمی در تزیینات کاشی کاری مسجد به نحوی است که در نگاه اول نمی توان به راحتی بین آن ها تمایزی قائل شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.