هر آنچه باید در مورد زگیل تناسلی مردانه بدانید.


بیماری های عفونی و عفونی در مردان که در مردان لگن و ستون فقرات را درگیر می کند. علت اصلی زگیل تناسلی در مردان، ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است که ممکن است پس از آلوده شدن فرد، برای مدت طولانی علائم و نشانه‌ها را نشان ندهد، ویروس پاپیلوما به راحتی به شریک سالم منتقل می‌شود.

اندام تناسلی مردان چیست؟

زگیل مردانه یک بیماری مسری و ویروسی اندام تناسلی است که اگر با علائم همراه باشد شامل ضایعات پوستی دردناک می شود. این STD به راحتی از طریق رابطه جنسی محافظت نشده با چندین شریک منتقل می شود و مجرای ادرار، آلت تناسلی، مقعد و کیسه بیضه مردان را تحت تاثیر قرار می دهد.

زگیل تناسلی به صورت برآمدگی های نرم با سطح خشن یا صاف ظاهر می شود، شبیه بثورات روی انگشتان، اگرچه در برخی موارد فرد ظاهری شبیه گل کلم با سطح زبر تیره دارد. تقریباً 70 درصد از افرادی که شرکای جنسی آنها آلوده هستند در عرض 3 ماه به HPV مبتلا می شوند. اولین علائم زگیل تناسلی مردانه چند هفته تا چند ماه پس از عفونت ظاهر می شود.

بنابراین، بهتر است مردان و زنانی که رابطه جنسی دارند، در صورت مشاهده علائم این بیماری، سلامت جسمانی خود را به طور دوره ای بررسی کنند تا از انتقال ویروس به شریک جنسی خود جلوگیری کنند.

علائم زگیل تناسلی

پس از آلوده شدن به ویروس HPV، علائم و نشانه های این بیماری در عرض چند ماه ظاهر می شود. شایع ترین علائم این بیماری عبارتند از:

مانند گل کلم پخش کنید

ایجاد توده های کوچک روی اندام تناسلی

خارش و سوزش در آلت تناسلی

تغییر رنگ اندام تناسلی به قهوه ای، گوشتی یا صورتی

درد هنگام رابطه جنسی

خونریزی هنگام مقاربت

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، فوراً به پزشک مراجعه کنید، زیرا نادیده گرفتن این علائم می تواند وضعیت را بدتر کند و ممکن است علائم سرطان دهان، سرطان دستگاه تناسلی، سرطان گلو و مری باشد. اگر علائمی در ناحیه تناسلی دارید که می تواند به ویروس HPV در مردان مبتلا شود، اما فرصت مراجعه به متخصص دستگاه تناسلی مرد را ندارید، می توانید از طریق تلفن از متخصص دستگاه تناسلی مرد کمک بگیرید.

اندام تناسلی پسران مجرد

این عارضه در کودکان مجرد زمانی رخ می دهد که بدن نتواند ویروس HPV را کنترل کند. کودکان مجرد آلوده با علائم بالینی بسیار بیشتر از افراد بدون علائم بالینی به زگیل تناسلی مبتلا می شوند. کندیلوم در پسران مجرد در بیضه ها، آلت تناسلی، کشاله ران و مقعد ایجاد می شود.

چگونه بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

این یک بیماری است که با توده های برجسته، رنگ پوست یا قهوه ای مایل به صورتی مشخص می شود که در نواحی درگیر در رابطه جنسی مردانه ظاهر می شود، به عنوان مثال. آلت تناسلی، بیضه ها، مقعد و دهان. این زائده ها گاهی به قدری کوچک هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند و باید با معاینه پزشک متوجه شویم که آیا زگیل تناسلی داریم یا خیر. زگیل تناسلی بافت نرمی است و می تواند روی ران، مجرای ادرار و داخل مقعد ظاهر شود.

برای جنسیت مرد به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

با توجه به اینکه ویروس HPV باعث رشد پوست در ناحیه تناسلی در مردان می شود، باید برای بررسی علائم این بیماری به متخصص پوست، عفونی و اورولوژیست مراجعه کنید. پس از معاینه اولیه، پزشک آزمایش زگیل تناسلی را تجویز می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زگیل تناسلی در مردان، بهتر است با یک متخصص اورولوژی یا متخصص پوست مشورت کنید. از طریق سایت پزشک، علاوه بر تعیین وقت حضوری، می توانید از مشاوره تلفنی با متخصص اورولوژی نیز استفاده کنید.برای تهیه قرص کینوکو پلاتینیوم به سایت فرازطب مراجعه نمایید.


علل زگیل تناسلی در مردان

ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV عامل ایجاد زگیل تناسلی در مردان است و از طریق جنسی به افراد سالم منتقل می شود. رابطه جنسی دهانی و مقعدی می تواند ویروس HPV را به مردان منتقل کند. عوامل اصلی ایجاد زگیل تناسلی در مردان عبارتند از:

داشتن روابط جنسی متعدد با چندین شریک جنسی

رفتارهای جنسی پرخطر به ویژه در میان جوانان

زخم هایی روی پوست اندام تناسلی وجود دارد

ختنه نشده

بهتر است مردان در صورت مشاهده توده یا بثورات در ناحیه تناسلی علائم را جدی بگیرند و بلافاصله با متخصص پوست، عفونی یا اورولوژیست مشورت کنند. اگر رابطه جنسی پرخطر و محافظت نشده دارید و در معرض خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی هستید، می توانید از طریق تلفن با یک متخصص اورولوژی مشورت کنید. در هر صورت، هر چه زودتر اقدام کنید، با عوارض کمتری مواجه خواهید شد.

عوامل خطر عفونت HPV در مردان

عوامل خطر HPV در مردان شامل شرکای جنسی متعدد، رابطه جنسی محافظت نشده و عدم استفاده از کاندوم است. البته کاندوم کل ناحیه تناسلی را نمی پوشاند، بنابراین راه درستی برای جلوگیری از انتشار HPV در مردان نیست.

زگیل تناسلی مردانه چگونه تشخیص داده می شود؟

در صورت مشاهده علائم غیرعادی، باید به پزشک مراجعه کنید تا سلامت شما و علائم این بیماری را بررسی کند. یک متخصص پوست، یک پزشک عفونی یا یک اورولوژیست می تواند با معاینه ناحیه مشکوک به زگیل و بررسی سابقه جنسی بیمار، تشخیص دقیق تری بدهد. البته هر زخمی در شکم لزوماً زگیل نیست، مثلاً بیشتر زخم‌های مقعد به دلیل یبوست یا شقاق مزمن ایجاد می‌شوند.

تشخیص صحیح و دقیق زگیل تناسلی اولین و مهمترین مرحله در روند درمان این مشکل است. به همین دلیل توصیه می شود در انتخاب پزشک و درمان بسیار دقت کنید. برای معاینه بهتر و تصویر واضح تر از زگیل تناسلی، پزشکان از تکنیک Stoto استفاده می کنند. بنابراین محلول اسید استیک 5 درصد را به محل مشکوک می زند و 5 تا 10 دقیقه صبر می کند. خونریزی ناحیه آلوده به ویروس HPV به پزشکان کمک می کند تا زگیل تناسلی را با دقت بیشتری تشخیص دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.