تلفن شبکه چیست؟

مجله قلمستان

هر آنچه باید در مورد سنگ آهک بدانیم
تلفن شبکه چیست؟
آهنگ جدید حامیم به نام «من نه بد دیدم ازت نه بد میگم ازت»
شرایط سنی تافل برای ریدینگ
آهنگ جدید فرزاد فرخ به نام «دل به دلم بده عزیزم واست جونمو میدم»
مزایای تخت های ضد آب چیست؟

تلفن شبکه چیست؟


ابتدا بهتر است به طور خلاصه با کلمه VoIP Voice over Internet Protocol آشنا شوید. در واقع تماس های تلفنی VOIP شرایطی را ایجاد می کند که تماس های تلفنی از طریق شبکه های تلفنی انجام نمی شود، بلکه از طریق اینترنت از طریق دستگاه های الکترونیکی مختلف مانند رایانه، تلفن های هوشمند، تلفن های VoIP و مرورگرها انجام می شود. علاوه بر این، این یک فناوری مفید برای مصرف کنندگان و مشاغل است زیرا دارای ویژگی های خاصی است که در خدمات تلفن عمومی یافت نمی شود. همچنین از آنجایی که تماس ها از طریق اینترنت در یک سیستم VoIP انجام می شود، هیچ هزینه اضافی برای تماس های طولانی مدت مانند شبکه های تلفن وجود ندارد. با شرکت دایان شبکه کاران همراه باشید.


سیمی چگونه کار می کند؟

همانطور که یک تلفن معمولی برای فعال شدن باید به خطوط مخابراتی آنالوگ متصل شود، گوشی جیلبریک شده نیز باید به خط ثابت متصل شود. تلفن های اداری، که تلفن های IP نمونه ای از آنها هستند، مستقیماً به خط تلفن متصل نمی شوند، بلکه به سرور یا سوئیچ های VoIP متصل می شوند.

مزایای تلفن تحت شبکه

این فناوری چندین مزیت دارد. شاید یکی از بهترین مزایای این فناوری کاهش هزینه آن باشد. در اینجا به بررسی برخی از این مزایا می پردازیم.

1. بدون نیاز به سیم کشی خاصی.

این فناوری از بستر شبکه ای برای ارتباط تلفنی استفاده می کند که هزینه کابل کشی جداگانه را حذف می کند. علاوه بر این، اگر مکان کاربر منتقل شود، هیچ مشکلی در سیم کشی به مکان جدید وجود نخواهد داشت.

2. کنفرانس صوتی و تصویری

دفاتری که از کنفرانس VoIP در تجارت خود استفاده می کنند از هزینه راه اندازی یک اتصال تلفنی بسته به فاصله کاربران (حتی در سطح جهانی) اجتناب می کنند.

3. ترکیبی از تلفن و کامپیوتر شخصی

در حال حاضر استفاده از نرم افزار تلفن های نرم افزاری (SoftPhone) در ادارات و سیستم های خانگی رو به افزایش است. استفاده از این نرم افزارها جایگزینی برای IP-Phone است که نیاز به گوشی دارد. به این ترتیب می توان هزینه های جاری را کاهش داد.

4. تماس با کاربران خارج از سازمان در هر نقطه از جهان به صورت رایگان

کاربران این سامانه این امکان را دارند که به صورت آنلاین با سازمان مورد نظر تماس بگیرند. این ویژگی نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه برقراری تماس با افراد خارج از محیط کار را نیز آسان می کند.

5. توسعه آسان

گسترش و افزودن کاربر در این سیستم ها آسان است و با وجود سیستم های قبلی نیازی به اتصال مجدد کاربر جدید نیست.

6. مدیریت متمرکز و راحت

مراکز تماس مبتنی بر VoIP یک محیط شبکه را فراهم می کنند که در آن کاربر می تواند تنظیمات را تغییر دهد، کاربران اضافه کند یا گزارش ایجاد کند.

7. امنیت شدید

مزیت اصلی سیستم VIP امنیت برتر آن نسبت به سیستم های سنتی است. در گوشی های ساده می توانید با اتصال یک گوشی ساده به راحتی به شبکه متصل شوید. اما در فناوری VIP، کاربران باید شناسایی شوند و ارتباطات نیز می تواند از طریق VPN ارسال شود که ارتباطات را رمزگذاری می کند.

8. ضبط مکالمات تلفنی

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد تلفن های VIP ضبط تماس های تلفنی است که به کاربر امکان می دهد تماس ها و مکالمات خود را ضبط کند تا مطمئن شود پیام های مهم را از دست نمی دهد. همچنین می توانید سابقه تماس خود را بررسی کرده و اطلاعات تماس های دریافتی را مشاهده کنید.

مزایای دیگر بخارپز عبارتند از:

معرفی توابع صدا و داده

کاهش هزینه های پشتیبانی و نگهداری به دلیل ترکیب شبکه های دیتا و تلفن

توانایی یکپارچه سازی محصولات تولید کنندگان

عدم ایستایی و پیشرفت روزانه شبکه VIP

برنامه نویسی آسان و گسترش و ادغام با سیستم های مختلف امکان پذیر است

پشتیبانی از کلیه امکانات مخابراتی موجود و ارائه خدمات به روز، با هزینه کمتر و سهولت اجرا بیشتر.

تماس های VoIP

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.