مزاياي راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي

مشتريان خريد آنلاين را پذيرفته‌اند و در سال 1399، حدود 7 هزار ميليارد ريال از طريق درگاه‌هاي اينترنتي خرج كرده‌اند كه نسبت به سال 1398 رشد 3 برابري داشته است. با شروع پاندمي كرونا حركت به سمت خريد و فروش آنلاين تسريع شد و اكنون رفتار مصرف‌كننده تغيير كرده است و بازگشتي وجود ندارد.

بر اساس نتايج به‌دست‌آمده از پرسش‌نامه جوانان، بيش از نيمي از خريداران واحدهاي تجارت الكترونيكي را جوانان تشكيل مي‌دهند. حدود 41 درصد از خريداران را ميانسالان تشكيل مي‌دهند. كودكان و نوجوانان و سالمندان كمترين سهم را در ميان خريداران دارند.

اگر به دنبال سود بردن از اين روند هستيد، براي جزئيات بيشتر در مورد جنبه‌هاي مهم راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي يا كسب‌ و كار مبتني بر خدمات در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.

تجارت الكترونيك چيست؟ 

به فرايند خريد و فروش كالاها و خدمات آنلاين تجارت الكترونيك مي‌گويند، البته در سال‌هاي اخير و حتي بيشتر از آن در طول پاندمي، تجربه خريد فراتر از اين مفهوم گسترش‌يافته است. به‌عنوان‌مثال، استفاده از منوي ديجيتال به‌جاي منوي كاغذي يكي از اين موارد است.

راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي مي‌تواند به كسب‌ و كارها اجازه دهد مخاطبان كاملاً جديدي پيدا كنند - مخاطباني كه ممكن است هرگز وارد مكان فيزيكي آنها نشوند. خرده‌فروشان، مشاغل كوچك و شركت‌هاي بزرگ همگي مي‌توانند از گنجاندن تجارت الكترونيك در استراتژي كسب‌وكار خود سود ببرند. اكنون، تقريباً هر صاحب كسب‌وكار يا كارآفريني مي‌تواند از يك پلتفرم تجارت الكترونيك براي راه‌اندازي يك فروشگاه آنلاين در چند دقيقه استفاده كند.

مزاياي راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي

بسياري از خرده‌فروشان در حال امتحان راه‌هاي مختلف براي راه‌اندازي و گسترش كسب‌ و كار خود هستند، خواه عمده‌فروش باشيد يا خرده‌فروش يا در هر صنعتي كه فعاليت مي‌كنيد، آنلاين شدن باعث موفقيت بيشتر كسب‌ و كار شما مي‌شود. در ميان خرده‌فروشاني كه به‌صورت آنلاين فروش دارند، به طور متوسط 58 درصد از درآمد آنها اكنون از فروش آنلاين حاصل مي‌شود.

در اينجا چند مزيت راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي آورده شده است:

فروش شبانه روزي

اكثر فروشگاه‌هاي اينترنتي به خريداران اجازه مي‌دهند در هر زمان، روز يا شب، محصولات را بررسي كرده و خريد كنند. اين باعث مي‌شود خريد براي مشتريان آسان‌تر شود، و اين نوع دسترسي يك مزيت رقابتي بزرگ است. به‌عنوان يك صاحب كسب‌وكار، اين به شما امكان مي‌دهد در زماني كه مشغول انجام كار ديگري هستيد (حتي زماني كه خواب هستيد) فروش داشته باشيد.

تعامل با مشتري

راه‌اندازي فروشگاه آنلاين به شما كانال‌هاي بيشتري براي تعامل با مشتريان مي‌دهد. شما مي‌توانيد با رسانه‌هاي اجتماعي همراه شويد و به مردم اجازه دهيد از آنها خريد كنند، به مشتريان كمك كنيد شما را در جستجوهاي گوگل بيابند و خريد انجام دهند، و خبرنامه‌هايي بر اساس سابقه خريد به مشتريان ارسال كنيد.

دامنه گسترده تر

يك فروشگاه فيزيكي محدود به فروش به مشترياني است كه در آن منطقه هستند. بسياري از فروشگاه‌هاي آنلاين، كسب‌وكار خود را به سراسر كشور يا سراسر جهان‌گسترش مي‌دهند و به طور گسترده تعداد مشتريان و درآمد خود را افزايش مي‌دهند. فروش آنلاين همچنين امكان گسترش يا افزايش موجودي را ارائه مي‌دهد - تعداد اقلامي كه يك كسب‌وكار مي‌تواند به‌صورت آنلاين بفروشد نيازي به محدود شدن به همان شيوه فروشگاه فيزيكي ندارد كه ممكن است براي افزايش جريان نقدي موردتوجه قرار گيرد.

بازاريابي بهتر

به گزارش مقاله وبسايت زمزيران يك فروشگاه آنلاين مي‌تواند هر كليك مشتري را رديابي كند و بينش‌هاي ارزشمندي در مورد فرايند خريد ارائه دهد و راه را براي فرصت‌هاي بازاريابي هموار كند. تا مشتريان را به خريد ترغيب كنيد.

جمع بندي

به‌طوركلي، شروع يك تجارت الكترونيك  معمولاً بسيار آسان، كم‌خطر و كم‌هزينه است، خواه قبلاً يك فروشگاه فيزيكي داشته يا نداشته باشيد. تا زماني كه محصولات خود را هوشمندانه انتخاب كنيد و يك طرح تجاري مناسب داشته باشيد، پتانسيل زيادي براي درآمد و بازگشت سرمايه در درازمدت وجود خواهد داشت.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.