صورت چيست؟

مجله قلمستان

آهنگ جدید فرزاد فرخ به نام «دل به دلم بده عزیزم واست جونمو میدم»
مزایای تخت های ضد آب چیست؟
راهنمای کامل تعویض روغن موتور خودرو
بهترین سریال اکشن کره ای (از آنجایی که ما همه مردگان بازی مرکب هستیم)
3 راه تضمینی برای زندگی در قبرس شمالی
بادمجان کبابی شمال به این ترتیب تهیه می شود

صورت چيست؟

پوست صورت يكي از اولين نواحي است كه مشكلات زيادي مانند چين و چروك، آكنه، خشكي و ... دارد. سلامت پوست صورت تاثير مستقيمي بر روحيه و اعتماد به نفس ما دارد، بنابراين مراقبت از آن و استفاده از جديدترين و دقيق ترين تكنيك هاي جوانسازي پوست از اهميت ويژه اي برخوردار است.
همه خواهان پوستي صاف، يكدست و درخشان هستند. يكي از عملكردهاي كليدي داشتن چنين پوستي پاكسازي پوست و حذف سلول هاي مرده از سطح آن است. حقيقت اين است كه پس از مرگ سلول هاي پوست، هيچ عاملي براي حذف آن ها از بدن وجود ندارد و اين سلول هاي مرده روي پوست باقي مي مانند و منافذ را مسدود مي كنند و باعث ايجاد آكنه و لك و بسياري از مشكلات ديگر مي شوند.


درمان هاي خانگي زيادي براي پاكسازي پوست وجود دارد. اما گاهي سطح پوست آسيب ديده آنقدر زياد است كه استفاده از روش هاي خانگي نمي تواند سرعت و كيفيت لازم را داشته باشد. در چنين مواردي، متخصصان پوست استفاده از روش هاي بهتري مانند فيشال را توصيه مي كنند.
مراقبت از صورت يك نوع درمان چند منظوره است كه شامل كارهايي مانند بخور پوست، ماسك زدن، لايه برداري، پاكسازي پوست، ماساژ پوست صورت و در نهايت استفاده از كرم ها و لوسيون هاي بعد از درمان است. اين روش براي افزايش آرامش پوست و بهبود ظاهر آن انجام مي شود.


هدف از پوست صورت چيست؟ متخصص پوست
درمان صورت يك روش غير تهاجمي جوانسازي است كه به دليل حداقل آسيب توسط متخصصان پوست توصيه مي شود. از اين روش براي دستيابي به اهداف زير استفاده مي شود:
پوست را به توليد كلاژن تشويق مي كند.
حذف و حذف سلول هاي مرده پوست؛
كاهش چين و چروك روي صورت؛
محو شدن لكه هاي پوستي؛
پاكسازي منافذ باز صورت؛
پوست خشك را مرطوب و نرم مي كند.


مزايا و معايب آرايش صورت.
همانطور كه قبلا ذكر شد، صورت نوعي نجاست است. اگرچه اين روش مزاياي زيادي دارد، اما نمي توان نقاط ضعف آن را ناديده گرفت. قبل از تصميم گيري براي انجام فيشور، خوب است با مزايا و معايب آن آشنا شويد تا در صورت بروز مشكل بتوانيد آن را به درستي مديريت كنيد. در اين بخش به برخي از مزايا و معايب اصلي مراقبت از پوست صورت مي پردازيم:


فوايد فيشال براي پوست:
1. پاكسازي عميق پوست
پاك كننده هاي خانگي پوست، اگرچه به بهبود چهره كمك مي كنند، اما پوست را عميقا پاك نمي كنند. با پاكسازي تمام كثيفي ها، سموم و روغن هاي جمع شده در منافذ پوست از بين مي روند و پوست بهتر مي تواند نفس بكشد. استفاده از روش‌هاي خاصي مانند ميكرودرم، علاوه بر پاكسازي پوست، مي‌تواند سلول‌هاي باز پوست را ببندد و آن را صاف‌تر، يكدست‌تر و جوان‌تر كند.


2. به معكوس كردن روند پيري پوست كمك مي كند
سلامتي را با از بين بردن چين و چروك و بهبود خون رساني به پوست بهبود مي بخشد. علاوه بر اين، با بهبود تنفس پوست، توليد كلاژن تسهيل مي شود و در نتيجه باعث ترميم پوست و افزايش خاصيت ارتجاعي مي شود.


3. براي سرعت بخشيدن به بازسازي پوست
مواردي مانند اسكراب، بخور دادن، استفاده از ماسك و مالش پوست مي تواند به سرعت بخشيدن به بازسازي پوست كمك كند و در دراز مدت نتايج مثبتي به جا بگذارد. براي نتايج بهتر، بهتر است از اين درمان ها به طور منظم استفاده كنيد.


4. به ساير كارهاي مراقبت از پوست كمك مي كند
گاهي اوقات، متخصص پوست به همراه ساير درمان هاي مراقبت از پوست، صورت را توصيه مي كند. براي انتخاب درمان مناسب، بهتر است از پزشك خود بخواهيد كه بسته به نوع پوست شما از چه روش‌ها و موادي استفاده مي‌شود و هر چند وقت يكبار توضيح دهد.


5. حل مشكلات پوستي
ساير مشكلات پوستي مانند لكه هاي سفيد يا سياه، آفتاب سوختگي، آكنه و غيره. آنها را مي توان تا حد زيادي با كمك پاكسازي صورت و پاكسازي پوست به عنوان يك درمان جانبي بهبود بخشيد.
آرا تميز كردن


عوارض پوستي: اموزش فيشيال تخصصي فاطمه حبشي
اگرچه هيچ عارضه جانبي جدي براي پوست و پاكسازي پوست وجود نداشت، اما برخي از افراد پس از استفاده از اين درمان با واكنش هاي پوستي مواجه شدند. استفاده از مواد مرغوب و تجربه درمانگر نقش مهمي در پيشگيري و كنترل اين مشكلات دارد. برخي از مشكلات پوستي:


1. تحريك و قرمزي پوست
يكي از شايع ترين عوارض اين روش قرمزي و لكه دار شدن پوست است. براي جلوگيري از تشديد اين عارضه بهتر است تا چند روز پس از انجام صورت از محصولات شيميايي-آرايشي پوست استفاده نكنيد.


2. واقعا خارش پوست
معمولا پس از تميز كردن پوست، ميكروب هاي باقي مانده به داخل پوست نفوذ كرده و باعث ايجاد آكنه مي شوند. اين مي تواند ناشي از آلودگي بخارساز يا تجهيزات تميز كننده غير استريل باشد. توصيه مي شود قبل از تميز كردن، از متخصص خود بخواهيد كه همه ابزارها را ضد عفوني كند و بلافاصله از آنها استفاده كنيد.


3. ايجاد زخم و اسكار بر روي پوست
استفاده از انگشتان دست يا ابزار مناسب براي تخليه جوش ها و تميز كردن پوست مي تواند به لايه هاي بيروني پوست آسيب برساند. در برخي موارد، قرار گرفتن در معرض نامناسب پوست مي تواند باعث ايجاد اسكار و خونريزي شود. اين مي تواند به دليل عدم مهارت و آموزش ناكافي تمرين كننده و در نتيجه صدمات و صدمات رخ دهد. بهتر است از تكنسين خود بخواهيد هنگام تميز كردن از دستكش تميز و نرم استفاده كند تا خطر عفونت و ايجاد بريدگي كاهش يابد.


4. پوست خشك و خارش دار
شستشوي خشن و بيش از حد، لايه زنده پوست را از بين مي برد و مي تواند منجر به خشكي و خارش شود. بعد از شستشو مي توانيد از كرم ها و لوسيون هاي مرطوب كننده استفاده كنيد. همچنين چند روز قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب مناسب استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.