عجايب دنياي فوتبال؛ از ناكام‌ترين بازيكن تا گل‌زني به ۳ دروازه‌بان در يك بازي!

فوتبال پر طرفدار‌ترين ورزش دنيا بوده و سرشار از اتفاقات عجيب و جنجالي است. در اين گزارش قصد داريم ۵ ركورد عجيب تاريخ فوتبال را بررسي كنيم.

بازيكني كه در يك روز در ۲ بازي رسمي به ميدان رفت

"مارك هيوز" بازيكن ولزي تيم فوتبال بايرن مونيخ در اتفاقي عجيب، در يك روز در ۲ بازي باشگاهي و ملي به ميدان رفت. او در سال ۱۹۸۸ و در ديدار تيم ملي فوتبال ولز و چكسلواكي در چارچوب مرحله مقدماتي مسابقات جام ملت‌هاي اروپا كه حوالي عصر برگزار شد براي تيم ملي كشورش بازي كرد.

پس از پايان اين بازي، هيوز به همراه "اولي هوينس" (مدير سابق باشگاه بايرن مونيخ) به آلمان سفر كرد و در نيمه دوم بازي بايرن مونيخ - مونشن گلادباخ براي باواريايي‌ها به ميدان رفت.

از اين اتفاق به عنوان يكي از عجيب‌ترين اتفاقات تاريخ دنياي فوتبال ياد مي‌شود.

بازيكني كه در يك بازي به ۳ دروازه بان مختلف گل زد

در سال ۱۹۸۶ "آلوين مارتين" بازيكن تيم فوتبال وستهام در ديدار تيمش با نيوكاسل به يك ركورد جالب دست پيدا كرد. او موفق شد در اين بازي ۳ گل به ثمر برساند، اما نكته عجيب گل‌هاي او گل زدن به ۳ دروازه بان مختلف بود.

"آلوين مارتين" اولين گل خود را به "مارتين توماس" زد. اين دروازه بان پس از گذشت چند دقيقه مصدوم شد و جاي خود را به "كريس هدورس" داد. بازيكن وستهام دومين گلش را به دروازه بان تازه وارد زد. ماجرا به همين جا ختم نشد و "هدورس" هم به دليل مصدوميت جاي خود را به "پيتر بردسلي" داد و او هم يك گل ديگر از مارتين خورد تا اين بازيكن وستهام يك ركورد جالب به نام خود ثبت كند.

حضور بازيكنان بايرن مونيخ در فينال جام جهاني

باشگاه بايرن مونيخ آلمان علاوه بر افتخاراتي كه در سطح باشگاهي در فوتبال اروپا به دست آورده، ركورد جالبي را نيز به نام خودش ثبت كرده است.

از سال ۱۹۸۲ حداقل يكي از بازيكنان تيم فوتبال بايرن مونيخ در فينال جام جهاني حضور داشته اند. از بازيكنان باواريايي كه در فينال جام‌هاي جهاني اخير حضور داشته اند به حضور "ويلي سانيول" براي تيم ملي فرانسه در جام جهاني ۲۰۰۶، "آرين روبن" براي تيم ملي هلند در جام جهاني ۲۰۱۰، تعداد زيادي از بازيكنان تيم ملي آلمان در جام جهاني ۲۰۱۴ و "بنجامين پاوارد" در جام جهاني ۲۰۱۸ اشاره كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.